به گزارش صدای تجارت از خبرگزاری دولت، «بدر البوسعیدی» در مصاحبه با روزنامه مصری «اخبار الیوم» که سه شنبه شب منتشر شد بر ضرورت دستیابی به اجماع عربی برای رویارویی با چالش‌های مشترک تاکید کرد و افزود: واشنگتن و سایر کشورهای جهان از منظر منافع خود با مشکلات منطقه برخورد می‌کنند و از این رو هماهنگی تلاش‌های اعراب برای حصول نتیجه در سطح بین المللی در تعدادی از پرونده‌ها مانند پرونده فلسطین بسیار مهم است.

وی به تعدادی از پرونده‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: مسقط همچنان از تلاش‌های عربستان برای توقف جنگ یمن و حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری حمایت می‌کند.

البوسعیدی همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب اشاره کرد و افزود: احیای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا یک ضرورت راهبردی برای امنیت منطقه و جهان است و مرحله جدیدی از همکاری‌های سازنده را در منطقه آغاز خواهد کرد.

وی درباره مذاکرات ایران و عربستان که از سال گذشته میلادی به میزبانی بغداد آغاز  شد، گفت که کشورش از دستیابی به توافق بین دو کشور حمایت می‌کند. زیرا این تفاهم از امنیت و ثبات منطقه حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عمان در ادامه با بیان اینکه روابط عمان و مصر مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل است، تاکید کرد: دو کشور در زمینه توسعه مبادلات تجاری به بخش خصوصی توجه بیشتری خواهند کرد و کارهای مشترک بیشتری در سطوح فرهنگی و رسانه‌ای انجام خواهند داد.

وی در این مصاحبه که پیش از نشست کمیته مشترک عمان و مصر در مسقط که در روزهای ۲۳ و  ۲۴ ژانویه برگزار می‌شود، انجام شد با بیان اینکه مسقط با ایده حل و فصل مسالمت‌آمیز با همه اختلافات برخورد می‌کند، اظهار داشت: عمان از دستیابی به توافقی که حقوق مصر، سودان و اتیوپی را برای حل بحران سد النهضه تضمین می‌کند و امنیت منطقه را توسعه می‌دهد، حمایت می‌کند.

البوسعیدی خاطرنشان کرد که دیدگاه مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس در بسیاری از پرونده‌ها یکسان است و در حال حاضر کار برای تقویت همکاری مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس در همه سطوح در حال انجام است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

,
نوشتهٔ پیشین
پرداخت وام‌های خُرد بدون ضامن و وثیقه، از بانک‌های دولتی کلید می‌خورد
نوشتهٔ بعدی
سفر به روسیه برای ارتقای همه مناسبات ما با این کشور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست