به گزارش صدای تجارت از روابط عمومی بندر امیرآباد، محمدعلی موسی پور روز شنبه اعلام کرد: برای ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت، نخستین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور ترکیه توسط ۱۳ واگن حامل یک هزار و ۲۲۰ عدل پنبه و الیاف از طریق ریل وارد بندر امیرآباد شد و در انبارهای بندر جهت واردات قطعی و عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

وی ادامه داد:‌ با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان کالا و تجار منجر به آن شد که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد.

مدیر کل بندر امیرآباد توضیح داد :‌ مقرر است پس از ارزیابی و انجام محاسبات، تشریفات گمرکی و برآورد هزینه‌های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه بودن، و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی، حمل و نقل ریلی بجای حمل جاده‌ای جایگزین شود.

وی با اشاره به رونق حمل ریلی کالا به تنها امیرآباد تنها بندر شمال کشور، گفت: ارائه خدمات مطلوب دستگاه‌های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی، راه آهن و گمرک می‌تواند نقش به سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد.

موسی پور اظهار داشت:‌بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد صاحبان کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شده اند.

مدیرکل بندرامیرآباد کوتاه شدن زمان حمل و نقل، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقاء بهره وری، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده‌ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

سی ام آذرماه امسال نیز نخستین حمل «ریل پایه» غلات در بندرامیرآباد کلید خورد و کشتی حامل سه هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از این طریق انجام شد.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
افت یک هزار و ۵۳۳ واحدی شاخص بورس
نوشتهٔ بعدی
اوپک ۲۷.۸۸ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست