به گزارش صدای تجارت، بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

روز گذشته سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که در نتیجه اصابت موشک به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک دست‌کم ۳۹ نفر غیر نظامی کشته‌شده اند. ۴ نفر از قربانیان کودک هستند.

همچنین شرکت راه آهن دولتی اوکراین اعلام کرد در پی اصابت دو موشک روسی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق این کشور، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر وزیر انرژی اوکراین گفت: ۷۵ سرباز روسی پس از آنکه در معرض تشعشعات اتمی چرنوبیل قرار گرفتند، در بلاروس در حال سپری کردن مراحل درمان هستند.

و از همه مهمتر اینکه سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای اذعان کرد که روسیه «تلفات قابل‌توجهی» را متحمل شده است و آن را یک «تراژدی بزرگ» خواند. دیمیتری پسکوف از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داد و گفت: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون، سه هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, , ,
نوشتهٔ پیشین
توقف تولید میتسوبیشی، بنز، فورد و فولکس واگن
نوشتهٔ بعدی
افزایش 2.2 درصدی تولید معادن و 1.4 درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست