به گزارش صدای تجارت، حوالی ساعت سه بامداد امروز رییس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در بندرخمیر استان هرمزگان خبر داد و اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده‌اند.

محمدحسن نامی دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و … نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

فرماندار بندر لنگه می‌گوید بعضی خانه‌ها صددرصد تخریب شده و خسارت‌ها بسیار شدید است.

مدیر هلال احمر هرمزگان هم گفت: «روستای سایه‌خوش با بیش از ۳۰۰ خانوار، کانون اصلی زمین‌لرزه بوده که بیشترین خسارت‌ها برای همین منطقه است.»

سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از اعزام نیروهای سپاه به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه آماده خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده بخش مهران این شهرستان است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
مخبر: برنامه ریزی‌ها و تهیه زمین برای ساخت مسکن مطابق برنامه انجام شده است
نوشتهٔ بعدی
صفحه نخست روزنامه های شنبه 1 تیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست