به گزارش صدای تجارت و بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با نفوذ توده هوای سرد به کشور انتظار می‌رود دمای هوا از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه به طور میانگین بین سه تا پنج درجه کاهش یابد.

مناطق تحت تاثیر کاهش دما شامل غرب و شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان است.

با ادامه سرمای هوا انتظار می‌رود مصرف منابع انرژی به ویژه برق و گاز افزایش یابد و یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در مناطق تحت تاثیر رخ دهد. همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در منابع انرژی مدیریت و صرفه جویی شود و از پوشش های مناسب برای جلوگیری از آسیب به شبکه داخلی آب شرب منازل استفاده شود. همچنین از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی استفاده شود.احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی نیز توصیه می شود.

پیش بینی وزش باد در خلیج فارس و دریای عمان

همچنین از امروز تا آخر هفته وزش باد شمال شرقی بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس را فرا می گیرد که سبب افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲ متر می شود.

سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با این شرایط هشدار سطح زرد صادر و اعلام‌کرد: منطقه اثر مخاطرات جوی پیش رو در «تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شرق خلیج فارس» است.

اثرات مخاطره آمیز شرایط جوی پیش رو شامل «خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی» پیش بینی می‌شود.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

,
نوشتهٔ پیشین
صعود ایران به جایگاه چهارم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک
نوشتهٔ بعدی
رئیسی: تعداد زیادی از نخبگان در دستگاههای اجرایی جذب شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست