به گزارش صدای تجارت از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر اعلام کرد: میزان وزنی مبادلات تجاری کشورمان در ۸ماهه سال جاری با ۱۵ کشور همسایه ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: از مجموع مبادلات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه در ۸ماهه سال جاری ۱۸ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار به صادرات و ۲۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

وی در خصوص میزان درصد تغییرات صادرات کشورمان به ۱۵ کشور همسایه در ۸ماهه سال جاری گفت: صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه شامل امارات متحده عربی، افغانستان، ارمنستان جمهوری آذربایجان، بحرین، عراق، کویت، قزاقستان، عمان، پاکستان، قطر، فدراسیون روسیه، عربستان سعودی، ترکمنستان و ترکیه در این مدت به لحاظ وزن ۲۰.۷۵ درصد و از حیث ارزش ۸.۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته رضوانی‌فر، در این مدت میزان واردات از ۱۵ کشور همسایه از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۶.۸۷ درصد و ۱۳.۹۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس گمرک با اشاره به اینکه در ۸ماهه سال جاری، ایران در بین ۱۵ کشور همسایه با ۳ کشور امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان بیشترین مبادلات تجاری را داشته است، افزود: از مجموع تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در این مدت، ۱۸ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار آن با ۳ کشور فوق‌الذکر بوده است.

وی گفت: در این مدت میزان مبادلات تجاری کشورمان با امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان از لحاظ ارزشی به ترتیب ۱۰.۱۰ درصد، ۵.۸۱ درصد و ۱۲.۲۶ و از حیث وزنی ۷.۳۰ درصد ۲۱.۲۰ درصد و ۵۱.۷۱ درصد رشد داشت.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
حدود ۱۳۰ هزار تن میوه زیتون از باغات کشور برداشت شد
نوشتهٔ بعدی
سود سهام عدالت از فردا واریز می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست