به گزارش صدای تجارت، جنرال موتورز گفت که علیرغم افزایش درآمد و قیمت معاملات به ازای هر خودرو، سود و حاشیه سود در بازار کلیدی آمریکای شمالی، نسبت به سه ماهه اول کاهش یافته است. همچنین آمار هزینه‌های این شرکت در سه ماهه دوم شامل هزینه ۷۹۲ میلیون دلاری مربوط به قرارداد‌های جدید با شرکای تامین کننده قطعات خودرو‌های برقی می‌شود.

بر اساس آمار سالانه، جنرال موتورز اعلام کرد که درآمد خالص برای سه ماهه دوم نزدیک به ۵۲ درصد افزایش یافته و به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. در واقع درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ که تولید به دلیل کمبود نیمه رسانا‌ها کاهش یافته بود، ۲۵ درصد رشد داشته است.

جنرال موتورز گفت که اکنون انتظار دارد درآمد خالص سالانه آن‌ها ۹.۳ تا ۱۰.۷ میلیارد دلار در کل سال باشد که نسبت به پیش بینی قبلی ۸.۴ تا ۹.۹ میلیارد دلاری افزایش یافته است. اما تصمیم برای کاهش سرمایه گذاری محصول جدید و هزینه‌های عملیاتی در شرایطی است که حاشیه سود خودروساز تحت فشار است. حاشیه سود قبل از مالیات جنرال موتورز در شش ماه اول سال به ۸.۳ درصد از درآمد کاهش یافت که نسبت به ۸.۹ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

جنرال موتورز اکنون قصد دارد در سال جاری ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری سرمایه گذاری انجام دهد که در مقایسه با برنامه ریزی قبلی آن‌ها ۱۱ تا ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
یک مسئول دولتی: تورم قیمت مسکن کاهش یافت
نوشتهٔ بعدی
انس طلای جهانی 1967 دلار و 39 سنت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست