به گزارش صدای تجارت، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (تولید ۱۹۸ هزار و ۸۷ دستگاه) رشد ۸۹ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در سال ۹۹ تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۸۱ دستگاه، در سال ۹۸ تعداد ۸۷ هزار و ۱۹۹ دستگاه، در سال ۹۷ تعداد ۸۶ هزار و ۳۵۵ دستگاه و در سال ۹۶ تعداد ۸۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده بود.

ارتقای عمق داخلی‌سازی محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان و دستیابی به بُن‌سازه (پلتفرم) مشترک بومی در خصوص مدل‌های پُرفروش موتورسیکلت و دوچرخه، به عنوان راه حلی موثر به‌منظور افزایش تولید، کاهش ارزبری، کنترل قیمت و رسوب دانش فنی طراحی و ساخت موتورسیکلت بر اساس نیاز مصرف کنندگان داخلی، از سوی کارشناسان عنوان می‌شود.

با توجه به تکالیف قانونی از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده به‌منظور بهبود کیفیت هوا و نیز هدفگذاری برای دستیابی به فناوری‌های پیش‌روی صنعت موتورسیکلت، تولید، عرضه، اقتصادی‌سازی و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی جزو برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان موتورسیکلت است.

امروز و در دسته موتورسیکلت‌های پُرتیراژ، به‌جز موتور (Engine) که از خارج از کشور تامین می‌شود، در سایر اجزا و قطعات متشکله بیش از ۶۰ درصد داخلی‌سازی محقق شده است.

صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ کارخانه تولیدی است که با ۱۶ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم فعالیت می‌کند.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
تصاویری از محل به دنیا آمدن پوتین در سن پترزبورگ/1952 میلادی
نوشتهٔ بعدی
هر اونس طلای جهانی؛ 1859 دلار و 9 سنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست