به گزارش صدای تجارت، تارنمای یورونیوز نوشت: فرانتکس تخمین می زند که بیش از ۴۰ هزار مهاجر و پناهجو بین ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ وارد اتحادیه ۲۷ عضوی اروپا شده اند که ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این آمار به جز پناهجویانی است که از اوکراین فرار کرده اند و از  از نقاط مرزی اتحادیه اروپا وارد این اتحادیه شده اند.

بر اساس گزارش فرانتکس، امسال بالکان غربی محبوب ترین مسیر برای عبور مهاجران بوده است و نیمی از مهاجران امسال از این مسیر وارد اتحادیه اروپا شده اند.

بسیاری از مهاجران از ترکیه و از مسیر بالکان غربی وارد کشورهای کرواسی و یونان و از آنجا راهی کشورهای شمالی اتحادیه اروپا می شوند. تعداد زیادی از این مهاجران  از کشورهای افغانستان و سوریه هستند.

فرانتکس همچنین افزود تعداد مهاجرانی که از کانال مانش در فرانسه وارد انگلیس می شوند در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۱۹۰ درصدی داشته است.

در گزارش یورونیوز همچنین آمده است: تعداد مهاجران غیرقانونی که فرانتکس در شرق اروپا بازداشت کرده بیشترین افزایش را در مقایسه با همه مسیرهای مهاجرتی داشته و ۷۱۴ درصد رشد داشته است.

آژانس مرزی اروپا گزارش داد: دلیل این امر این است که برخی از شهروندان اوکراینی به دنبال عبور غیرقانونی از نقاط غیرمرزی هستند هرچند که اکثریت آنها از گذرگاه های عادی و به صورت قانونی وارد شده اند.

براساس آمار سازمان ملل متحد، تاکنون پنج میلیون نفر از جنگ اوکراین فرار کرده اند و لهستان نیمی از آنها را میزبانی می کند. مجارستان تاکنون نزدیک به نیم میلیون پناهجو را پذیرفته است.

این در حالیست که همین کشورها از پذیرش پناهجویانی از خاورمیانه خودداری می کنند و اتحادیه اروپا در تلاش است در سراسر این اتحادیه نظام سهمیه بندی در پذیرش پناهجویانی از خاورمیانه را اجرا کند.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, ,
نوشتهٔ پیشین
نرخ رسمی انواع ارز 31 فروردین
نوشتهٔ بعدی
راهنمای خدمات ثبت، تایید، انتقال، انواع استعلام (وضعیت چک و صادرکننده) مربوط به چک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست