به گزارش صدای تجارت از مهر، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی گفت که از محل تسهیلات این بانک، قرار است وام یا بسته حمایتی ۱.۵ دلاری برای اوکراین جنگ زده اختصاص داده شود که یک میلیارد دلار آن شامل وام صندوق این بانک برای توسعه فقیرترین کشورهای دنیا است.

مالپاس که در ورشو لهستان سخنرانی داشت، اظهار کرد: این بسته با تصویب کمک یک میلیارد دلاری انجمن توسعه بین المللی (IDA) توسط کشورهای اهداکننده و دریافت کننده و همچنین پرداخت ۱۰۰ میلیون دلاری انجمن توسعه بین المللی به کشور همسایه مولداوی، فعال شد.

او حمایت بانک را با هدف کمک به اوکراین در ارائه خدمات حیاتی، از جمله پرداخت دستمزد برای کارکنان بیمارستان، و همچنین تأمین مالی حقوق بازنشستگی و برنامه‌های اجتماعی عنوان کرد.

رئیس بانک جهانی می‌گوید این بانک در سال ۱۹۴۴ برای کمک به بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد، در وضعیت فعلی نیز ما به یاری اوکراینی‌ها برای بازسازی این کشور خواهیم شتافت.

با این حال خبرها حاکی از آن است که این طرح همچنان به تأیید کامل هیئت مدیره بانک جهانی در هفته‌های آینده نیاز دارد. این بودجه علاوه بر حدود ۹۲۳ میلیون دلار بودجه پرداخت سریع توسط بانک جهانی در ماه گذشته است که شامل کمک کشورهای اهداکننده نیز می‌شود.

مالپاس گفت که این بانک برای ارائه خدمات حمایتی با مقامات اوکراینی در تماس بوده و در حال تلاش برای کمک به پناهندگان اوکراینی و کشورهای میزبان آنها است.

بانک جهانی در حال تجزیه و تحلیل اثرات جهانی جنگ در اوکراین، از جمله افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، است، مالپاس در این خصوص می‌گوید: «در حال آماده کردن واکنشی مناسب به بحران و جنگ اوکراین و اثرات آن برای کشورهای در حال توسعه است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

,
نوشتهٔ پیشین
افزایش 4 درصدی قیمت نفت
نوشتهٔ بعدی
کاهش قیمت انواع سکه 24 فروردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست