به گزارش صدای تجارت، معاون مدیر آکسفام به شبکه الجزیره قطر گفت: ما به دنبال ارائه کمک به همه آسیب‌دیدگان زلزله و اطمینان از دریافت این کمک‌ها هستیم.

وی افزود: ما هنوز در شوک هستیم و سعی می‌کنیم بفهمیم چه اتفاقی افتاده و عمق فاجعه چقدر است.

این مقام سازمان آکسفام اضافه کرد، بسیاری از بیمارستان‌ها و مدارس در اثر زلزله ویران شدند و باید خسارات را ارزیابی کنیم.

پیش تر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود: در نهمین روز از زلزله مهیب ترکیه که از آن به عنوان ‘فاجعه قرن’ یاد می‌شود، طبق اولین برآوردها، در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه ۲۱۱ هزار واحد مسکونی در ۴۷ هزار ساختمان تخریب شده و یا خسارت زیادی دیده است.

وی با اذعان به وجود برخی نارسایی‌ها در جریان مدیریت بحران زلزله افزود: در همه کشورهای دنیا که چنین فاجعه بزرگی رخ می‌دهد، برخی اختلالات هم مشاهده می‌شود و در ترکیه نیز برخی نارسایی‌ها وجود داشت ولی همه متولیان امر داخلی و سازمان‌های بین‌المللی تلاش کردند تا هر چه زودتر به منطقه زلزله زده برسند و به امداد و نجات بپردازند.

زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی ۹ روز اخیر در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که در جریان زلزله روز دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
برنامه ریزی اروپا برای تحریم کشتی‌های حامل نفت روسیه
نوشتهٔ بعدی
دنیای نوین نیازمند نظمی نوین برای شکل گیری چندجانبه‌گرایی واقعی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست