به گزارش صدای تجارت، طبق اعلام گمرک ایران؛ صادرات کالاهای ایرانی به چین ۲۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تن به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار رسیده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۲ میلیون و ۱۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۶۷ میلیون دلار روانه این کشور شده بود؛ بنابراین باید گفت که صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای چین به لحاظ ارزشی با رشد ۱۱ درصدی و به لحاظ تناژی با رشد ۷ درصدی روبرو بوده است.

از طرف دیگر طی این مدت ۳ میلیون و ۸۴۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار به هند صادر شده، این در حالی است که در سال گذشته یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار صادرات به این کشور به ثبت گمرک رسیده؛ بنابراین می‌توان گفت صادرات کالاهای ایرانی به هند با رشد ۶ درصدی روبرو بوده است.

در مجموع می‌توان گفت ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزارتن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار کالای ایرانی به چین و هندوستان صادر شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۲۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار روانه این دو کشور شده بود، بنابراین صادرات به چین و هندوستان به لحاظ ارزشی با رشد ۱۱ درصدی و به لحاظ تناژی با رشد یک درصدی روبرو بوده است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سازمان تجارت جهانی خواستار قیمت گذاری جهانی کربن شد
نوشتهٔ بعدی
عوارض صادرات سیب زمینی افزایش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست