استون مارتین سومین تیمی است که از خودروی فرمول ۱ خود برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات رونمایی میکند. این خودرو که AMR22 نام دارد توسط لنس استرول و سباستین فتل مشهور رانده خواهد شد.
برچسب ها:
استون مارتین سومین تیمی است که از خودروی فرمول ۱ خود برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات رونمایی میکند. این خودرو که AMR22 نام دارد توسط لنس استرول و سباستین فتل مشهور رانده خواهد شد.
اگرچه استون مارتین سومین تیم از بین ده تیم حاضر در فرمول ۱ است که خودروی خود را معرفی میکند اما بیشک اولین تیمی است که تاکنون پوشش خودروی خود نسبت به فصل پیش را تغییر داده است. دیگر خبری از تزئینات صورتی مدل قبلی نیست و بجای این رنگ منحصربهفرد از جزئیات سبز نئونی مشابه با دیگر خودروهای مسابقهای این شرکت استفاده شده است. زمانی که این ترکیب رنگی با لاستیکهای مدیوم دارای رنگ مشابه همراه شود خودرو ظاهری واقعاً منحصربهفرد پیدا میکند و جذابیتهای آن را بسیار افزایش میدهد.
اما تنها تغییر این خودرو به پوشش بدنهاش محدود نمیشود. درحالیکه AMR21 فصل پیش از عناصر صورتی در لبههای بال جلویی و عقبی استفاده میکرد، AMR22 دارای رنگهای متفاوت در این بخشها و لوگوهای جانبی است. این خودرو همچنین از عناصر فیبر کربنی مشکی در بال های جلو و عقب استفاده کرده است. این در حالی است که خودروی فصل قبل دارای رنگهای سبز و صورتی بود.
استون مارتین علاوه بر اینکه پوشش بدنه خودروی خود را تغییر داده است اولین تیمی است که خودروی واقعی را به نمایش میگذارد. ردبول تنها از پوشش بدنه جدید خودروی خود رونمایی کرده بود و هاس هم رندرهای خودروی فصل ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد اما استون مارتین خودرویی واقعی را به نمایش گذاشته است. اگرچه این تیم برخی جزئیات را پنهان کرده است تا سایر تیمها نتوانند آنها را کپی کنند اما طرح موجود به احتمال زیاد تغییر چندانی نسبت به مسابقات فصل جدید نخواهد داشت.
AMR22 از نظر طراحی دارای برخی تفاوتها نسبت به خودروهای دو تیم ردبول و هاس است. در بخش جلو بال سادهتری را میبینیم که از لبههای سرراستتر سود میبرد و فلاپ ها نیز نسبت به نمونههای بکار رفته در خودروی تیم هاس سادهتر هستند. به نظر میرسد دماغه خودرو نیز ترکیبی از طرحهای دو تیم ردبول و هاس است. نکته جالب درباره پروفایل جانبی این خودروی مسابقهای این است که شاید در نگاه اول فکر کنید بخشی از پروفایل به خاطر پنهان کردن شکل و ابعاد رنگآمیزی نشده است اما با نگاهی دقیقتر خواهید دید اینجا یک گپ ایجاد شده است که احتمالاً پوشش استتاری هوشمندانهای است. شاید این یک قطعه فیبر کربنی باشد اما باید منتظر نسخه نهایی ماند. نهایتاً در بخش عقب نیز بال عقب با زاویه مشابه بال جلو را مشاهده میکنیم.
مشتاقیم ببینیم استون مارتین AMR22 در پیست چه عملکردی خواهد داشت زیرا قوانین جدید باعث شدهاند رقابتی فشردهتر ایجاد شود. استون مارتین قطعاً از منابع و رانندگان مناسب برای رقابت برخوردار است.
برچسب ها: