به گزارش صدای تجارت، این برند ایتالیایی و زیرمجموعه فولکس واگن آلمان در بین ژانویه تا ژوئن ۵۳۴۱ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد رشد داشت. ایالات‌متحده بزرگترین بازار آن با ۱۶۲۵ تحویل بود.

استفان وینکلمن، مدیرعامل این شرکت گفت که به دلیل عدم اطمینان بازار، از جمله مواد خام، پیش‌بینی آسان نیست اما فروش ۱۰ هزار خودرو در سال جاری یک هدف عملی است. لامبورگینی بیش از ۹۲۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل داده است و فراری نیز در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ خودرو ارسال کرد.

این شرکت اعلام کرد درآمد لامبورگینی در نیمه اول سال با ۶.۷ درصد رشد به ۱.۴۲ میلیارد یورو و درآمد عملیاتی آن با ۷.۲ درصد افزایش به رکورد ۴۵۶ میلیون یورو رسید.

لامبورگینی در حال سرمایه‌گذاری ۱.۹ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۷ برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی است اما انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز در اوایل سال جاری اولین مدل پلاگین هیبریدی خود را به نام روُئلتو ارائه کرد. لامبورگینی قصد دارد اولین مدل تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۸ و سه سال پس از اولین مدل وعده داده شده فراری و سپس نسخه اوروس برقی را در سال ۲۰۲۹ عرضه کند.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
نوشتهٔ بعدی
آمار صادرات نفت ایران به چین در دولت سیزدهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست