به گزارش صدای تجارت، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته حجم تجارت الکترونیکی از ۳ هزار و ۱۰۰ همت گذشته که این عدد تقریباً معادل ۵۱ میلیارد دلار است.

وی افزود: بر این اساس حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود در سال جاری حجم تجارت الکترونیکی به ۴ هزار و ۵۰۰ همت افزایش یابد.

کلاهدوزان اظهار کرد: در سال جاری تعداد تراکنش‌های الکترونیکی به حدود ۴ میلیارد رسیده است که نسبت به سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی فرامرزی را دنبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر امکان مبادله الکترونیکی با چین و روسیه را داریم و به دنبال ایجاد تجارت الکترونیکی با عراق نیز هستیم.

وی افزود: کاربران چینی می‌توانند از طریق پلت فرم‌ها کالا را از پلت‌فرم ایرانی خریداری کنند و با ملاحظاتی نیز کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم‌های چینی خرید الکترونیکی انجام دهند البته این موضوع هنوز در مرحله پایلوت است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: در واقع در حال انجام اقدامات لازم هستیم که کاربران ایرانی نیز بتوانند به طور متقابل از پلتفرم‌های این کشورها از جمله علی بابا خرید داشته باشد.

کلاهدوزان گفت: گواهی‌های امضا الکترونیکی نیز سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است و تعداد دارندگان گواهی امضا الکترونیکی در کشور دو برابر شده است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
شاخص بورس ۲۹۲۴ واحد کاهش یافت
نوشتهٔ بعدی
۲۳۹ کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله معامله شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست