به گزارش صدای تجارت، دانیله فرانکو عصر شنبه در سخنرانی در مجمع تجاری سالانه آمبروستی گفت بدهی بالای ایتالیا فضای مانور این کشور را در آینده کاهش می‌دهد.

وزیر اقتصاد ایتالیا با بیان اینکه هزینه خالص واردات انرژی ایتالیا در سال جاری بیش از دو برابر خواهد شد و به نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یورو (۹۹.۵ میلیارد دلار) خواهد رسید، هشدار داد رم نمی‌تواند به طور نامحدود برای کاهش ضربات به اقتصاد هزینه کند.

فرانکو همچنین گفت که در سال ۲۰۲۱  واردات خالص انرژی ایتالیا ۴۳ میلیارد یورو هزینه داشته است. او هشدار داد که افزایش حدود ۶۰ میلیارد یورویی مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ تقریباً به سه واحد درصد از تولید ناخالص داخلی می‌رسد.

وی افزود: ما در حال انتقال بخش قابل توجهی از قدرت خرید خود به خارج از کشور هستیم.

ایتالیا برای سه چهارم مصرف برق خود به واردات متکی است که آسیب پذیری کشور چکمه‌ای اروپا را در برابر بحران انرژی کنونی اروپا افزایش می‌دهد.

فرانکو در ادامه گفت: پس از ۶ بسته کمکی که تاکنون به ارزش کل ۵۲ میلیارد یورو رسیده است، اقداماتی برای کمک به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان برای مقابله با قبوض بالای انرژی در هفته آینده تصویب می‌شود.

وی افزود: «خنثی کردن افزایش قیمت انرژی از طریق منابع مالی عمومی بسیار پرهزینه است و ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه کافی این مساله را جبران کنیم.»

فرانکو همچنین گفت که رسیدگی به عملکرد بازار انرژی اروپا، جایی که افزایش قیمت گاز در بحبوحه کاهش صادرات روسیه باعث افزایش قیمت برق شده است، امری کلیدی است.

وی اشاره کرد: «آنچه مهم است بازگرداندن قیمت گاز و انرژی به سطوح پایدار است.»

همچنین برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در سخنانی در همین کنفرانس گفت که لازم است هرگونه ارتباط بین قیمت گاز و برق قطع شود و به سمت جدایی کامل قیمت گاز و برق حرکت کنیم.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
۱۵۰۰ تن کالای متروکه منهدم شد
نوشتهٔ بعدی
آمار تولید فلزات اساسی کشور طی سال های 99، 1400 و چهارماهه 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست