به گزارش صدای تجارت از خبرگزاری فرانسه، از آنجایی که نرخ تبدیل یک ارز می تواند حکمی برای چشم انداز اقتصادی باشد، با افزایش نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی اروپا در هفته گذشته ارزش یورو روند نزولی داشته و هر یک یورو برابر با یک دلار شد که این برابری بی سابق است.

بسیاری انتظار داشتند که بعد از همه گیری کرونا اقتصاد اروپا جان تازه ای بگیرد اما به دنبال حمله روسیه به اوکراین و نگرانی ها در مورد اقدامات تلافی جویانه مسکو در برابر تحریم های اتحادیه اروپا تمام پیش بینی های احیای اقتصاد این منطقه را بر هم زد.

اروپا برای حفظ صنعت و تولید برق بسیار بیشتر از آمریکا به نفت و گاز طبیعی روسیه وابسته است، ترس از اینکه جنگ در اوکراین منجر به از دست رفتن نفت روسیه در بازارهای جهانی شود باعث افزایش قیمت نفت شده است، از طرف دیگر روسیه عرضه گاز طبیعی به اتحادیه اروپا را کاهش داده است که رهبران اتحادیه اروپا آن را انتقام تحریم ها و تحویل تسلیحات به اوکراین توصیف کردند.

ارزش یورو در برابر دلار در حالی هفته به هفته کمتر می شود که قیمت انرژی تورم منطقه یورو را به رکورد ۸.۹ درصد در ماه جولای رسانده است و همه چیز از خواربار تا قبوض آب و برق را گرانتر کرده است.

نگرانی هایی همچنین در مورد نیاز دولت ها به سهمیه بندی گاز طبیعی به صنایعی مانند فولاد، شیشه سازی و کشاورزی در صورت کاهش بیشتر یا بستن کامل شیرهای گاز توسط روسیه ایجاد شده است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
تحویل ۳۱۷ واحد مسکن مهر پردیس تحویل متقاضیان
نوشتهٔ بعدی
جهش ۳۴ درصدی تولید فولاد ایران در هفتمین ماه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست