به گزارش صدای تجارت، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در زمینی به مساحت  8500 هکتار واقع در جنوب استان فارس از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که به دلیل دسترسی به ذخایر عظیم گازی، منابع معدنی و کانی های غیر فلزی و همچنین طرح آمایش سرزمین و موقعیت پدافند غیر عامل قابلیت توسعه لجستیکی و ترانزیتی و همچنین برخورداری از دیگر ظرفیت ها از جمله امکان اجرای طرح های صنعتی انرژی بر، صنایع مادر و صادرات محور، می تواند نقش تعیین کننده ای در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.

در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی، آلومینیوم و… از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیر نفتی ایجاد شده اند. ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد ظرفیت جدید و مطلوبی را در نزدیکی بزرگترین میدان گازی جهان ( پارس جنوبی) و خلیج فارس فرا روی کشور فراهم آورده است. این منطقه که از اهمیت راهبردی برخوردار است، نقش بارزی در صنعتی شدن استان فارس ایفا می کند.

این کانون بزرگ صنعتی در راستای بستر سازی و ایجاد زیر ساخت ها، تمام ظرفیت خود را در راستای تحقق این مهم به کار بسته و با تلاش مجموعه مدیریتی با توسعه زیر ساخت ها شاهد حضور سرمایه گذاران به ویژه در حوزه پتروشیمی هستیم.

 

نگاهی به مناقصه های برگزار شده در سال 1400 به ارزش بالغ بر 39 میلیارد ریال

*مناقصه های برگزار شده و در حال اجرا:  12 مورد به ارزش 12.310 میلیارد ریال

* مناقصه های در حال برگزاری: 6 مورد به ارزش 7.875 میلیارد ریال

* مناقصه های در مرحله پیش از فراخوان: 6 مورد به ارزش 18.856 میلیارد ریال

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
رئیس جدید امارات مشخص شد
نوشتهٔ بعدی
نرخ رسمی انواع ارز 25 اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست