به گزارش صدای تجارت از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی«کبری رفیعی» جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و خاطرنشان ساخت: بعدازظهر امروز در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات غربی البرز احتمال بارش برف به شکل پراکنده وجود دارد.

وی ادامه داد: به تدریج در مناطق غرب و جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقت و رعد و برق می‌شود و در مناطق سردسیر نیز به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود و در شمال فارس و بخش‌های مرکزی کشور هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز دوشنبه به تدریج مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش خواهند داشت و مناطقی از شمال شرق کشور نیز در روز سه شنبه بارش پراکنده را دارند و این سامانه از کشور خارج می‌شود.

رفیعی با اشاره به وزش باد شدید در کشور عراق طی روزهای شنبه و یکشنبه، از احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب غرب کشورمان خبر داد.

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه در مناطقی از مرکز کشور، جنوب شرق و دامنه جنوبی البرز و روز سه‌شنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق و دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گفته وی، از اوایل وقت امروز نیمه‌شرقی خلیج فارس مواج و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و روز سه شنبه علاوه بر خلیج فارس و تنگه هرمز، دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این کارشناس هواشناسی، طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر روند افزایش دما بین ۶ تا ۸ درجه را شاهد هستیم.

وی افزود: آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

رفیعی گفت: گرم‌ترین ساعت امروز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز برای فردا ۵ درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

نوشتهٔ پیشین
کاخ سفید: از تعامل مستقیم با ایران حمایت می‌کنیم
نوشتهٔ بعدی
قیمت طلای جهانی کاهش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست