به گزارش صدای تجارت ؛ «کرامت ویس‌کرمی»، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شدت مصرف انرژی در کل در کشور ما بالاست؛ در خصوص بنزین هم با وجود آنکه کرونا شیوع پیدا کرد و رشد مصرف آن تا حدودی کنترل شد، اما با افزایش تعداد خودروها در سطح کشور، شاهد رشد قابل توجه در مصرف بنزین هستیم.

وی افزود: هنوز میزان مصرف روزانه بنزین کشور از میزان تولید پایین‌تر است، اما روند آن روندی صعودی است؛ و اگر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا نباشد، قطعاً شیب روند صعودی مصرف بنزین، بیشتر خواهد بود.

* پیش‌بینی رشد مصرف بنزین به بیش از 100 میلیون لیتر در روز در سال 1401

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده مصرف بنزین به بالای 100 میلیون لیتر در روز برسد و در تعطیلات نوروزی این رقم، بیش از این هم خواهد بود.

وی ادامه داد: هم تعداد خودروهایی که به صورت مستمر وارد ناوگان حمل‌و‌نقل کشور می‌شود، در رشد مصرف بنزین تأثیر دارد و هم عامل قیمت یک فاکتور مؤثر در بخش مصرف است؛ قیمت حامل‌های انرژی به‌گونه‌ای است که موجب رشد مصرف شده است.

ویس‌کرمی با بیان اینکه “مصرف خودروها و استانداردهایی که در زمینه مصرف سوخت دارند نیز در رشد مصرف بنزین ایران تأثیرگذار بوده”، گفت: تجربیات سال‌های قبل نشان می‌داد که ما سالانه 8 درصد رشد مصرف بنزین را داشته‌ایم، یک مقدار این روند رشد، طی دو سال اخیر کنترل شده بود؛ اما شیب رشد مصرف بنزین دوباره بیشتر شده و پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش بیش از پیش مصرف بنزین در کشور دارد.

وی افزود: درحال حاضر 27 میلیون خودرو اعم از خودروی عمومی، شخصی و موتورسیکلت داریم که از این رقم 800 هزار خودرو گازوئیل‌سوز و بقیه، وسایل نقلیه بنزین‌سوز هستند؛ حدود 18 میلیون خودروی شخصی بنزین سوز داریم، 2.5 میلیون دستگاه وانت‌بار داریم، حدود 400 هزار دستگاه خودروهای مسافربر عمومی هستند و حدود 5 میلیون موتورسیکلت داریم که سال به سال هم این تعداد در حال افزایش است.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اطلاعیه درج استقلال و پرسپولیس در فرابورس
نوشتهٔ بعدی
۵ درصد سهام ایراخودرو و ۱۷ درصد سهام سایپا در وثیقه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست