1

دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران گشایش یافت

به گزارش صدای تجارت از خبرگزاری دولت، سید محمد مقیمی روز چهارشنبه در آیین رسمی گشایش دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، با اشاره به استقرار موقت دانشکده تجارت و مالیه در فضای فیزیکی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه ، گفت: کارهای زیرساختی، زمان‌بر و هزینه‌بر است و با استفاده از امکانات موجود دانشگاه می‌توان هم در هزینه صرفه‌جویی کرد و هم سرعت انجام امور را بالا برد.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد دانشکده تجارت و مالیه بر اساس رویکرد تقاضامحوری و نیاز صنعت و جامعه، افزود: شکل‌گیری دانشکده تجارت و مالیه، فرآیندی کارآفرینانه را طی کرده است و تاکنون ۲۵ تفاهم‌نامه بین این دانشکده و صنعت امضا شده است. محیط صنعت و تجارت و مالیه به شدت تشنه این نوع فعالیت‌های علمی است.

وی  با ابراز تأسف نسبت به عدم شکل‌گیری فضای گفتمانی مناسب در حوزه تجارت و مالیه بین بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در نشست‌هایی که دانشکده تجارت و مالیه با حضور مقامات دولتی و خصوصی و تشکل‌های خصوصی برگزار شده، گفت‌وگوی طرفینی ایجاد شده که نشان می‌دهد دانشکده تجارت و مالیه می‌تواند با ایفای نقش واسط بین بخش دولتی و خصوصی، با زبان علمی زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم کند.

 مقیمی خاطرنشان کرد: عمدتاً فضای پیشرفت علمی کشور جلوتر از محیط صنعت مربوطه است، اما یکی از حوزه‌هایی که دانشگاه از صنعت عقب‌تر است، همین حوزه تجارت و مالیه است. انصافاً عرصه عملی تجارت در زمینه ابتکارات و نوآوری‌هایی که در بخش‌های عملیاتی، ملی و بین‌المللی داشته، در بخش‌هایی از دانشگاه جلوتر است؛ به‌طوری که اصطلاحات و مباحث نوآورانه‌ای که در مباحث تجاری در بخش خصوصی به وجود آمده، بعدها وارد ادبیات دانشگاه شده است.