1

حمله تروریستی به زائران شاهچراغ/۱۵نفر شهید شدند

به گزارش صدای تجارت، عصر چهارشنبه یک فرد مسلح در حرم شاه‌چراغ به مردم حمله کرده که منجر به شهادت ۱۵ نفر تاکنون شده است. برخی منابع خبری از دستگیری دو تروریست هم خبر داده بودند که این موضوع توسط مسئولان تأیید نشد.

این فرد مهاجم با ورود به حرم شاه‌چراغ (ع) اقدام به شلیک به زائران و خادمان کرده بود. اورژانس در آمار اولیه تعداد شهدا را ۱۳ و زخمی‌ها را ۲۱ نفر اعلام کرده بود که با توجه به وخیم اعلام شدن حال دو نفر آمار شهدا به ۱۵ نفر رسید. دو کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

عامل این حادثه تروریستی دستگیر شده است. فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تأیید اینکه عامل حمله به زائران شاهچراغ یک نفر بوده است، گفت: این فرد دستگیر و زخمی شده و هم‌اکنون در حال مداوا و بازجویی است.

سردار رهام بخش حبیبی توضیح داد: ضمن تسلیت به مردم، به‌وقت اذان مغرب عامل حادثه از درب ورودی باب الرضا وارد می‌شود و همان جلوی در به سمت خادمان و زائران شلیک کرده و وارد صحن می‌شود.

وی با اشاره به زخمی و شهید شدن تعدادی در این حادثه بیان کرد: نیروی انتظامی سپس به محل می‌رسد و فرد را دستگیر می‌کند که هم‌اکنون در حال مداوا و بازجویی است. آنچه بر اساس تصاویر داریم که مهاجم یک نفر بوده که دستگیر شده است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم در جمع خبرنگاران گفت: فرد تروریست در حال بازجویی است و جزئیات نیز اعلام می‌شود.

به گفته اسماعیل محبی پور معاون استاندار فارس شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ روز شنبه تشییع می‌شوند و سه روز عزای عمومی در استان اعلام شده است.

وی بیان کرد: ضارب یک جوان حدوداً ۳۰ ساله است و عملیات خود را به صورت انفرادی انجام داده است. تروریست یک کلاشینکف با خشاب اضافه داشته که حدود ۶۰ گلوله را شلیک کرده است.