1

برداشت اشتباه نمایندگان از آیین نامه بررسی بودجه، موجب رد کلیات شد

به گزارش صدای تجارت از خبرگزاری دولت، احمد راستینه با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: تصور اشتباه مخالفان از نحوه بررسی بودجه در مجلس علت رأی منفی به کلیات لایحه بودجه در جلسه امروز صحن مجلس بود.

برداشت اشتباه نمایندگان از آیین نامه بررسی بودجه، موجب رد کلیات شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۳ را طبق قانون اصلاح ساختار بودجه در دو به مرحله به مجلس ارائه داده و امروز بخش اول لایحه در حوزه درآمدی را در مجلس رای‌گیری کردیم، بخش هزینه ها پس از تصویب بخش اول و تعیین سقف درآمدی بودجه به مجلس ارائه خواهد شد.

دولت شرط مجلس برای تصویب کلیات لایحه بودجه را پذیرفته بود

وی افزود: مخالفان کلیات لایحه بودجه با تصوری که از نحوه رسیدگی به بودجه طبق روال قبلی یعنی بررسی همزمان درآمدها و هزینه های بودجه داشتند به بیان مخالفت پرداختند و در نهایت این مخالفتها منجر به عدم تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس شد.

راستینه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که توسط مخالفان کلیات لایحه بودجه مطرح می‌شد بحث تخصیص اعتبار به اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که باید در این باره بگویم که رأی مثبت ما به کلیات لایحه بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق مشروط به اجرای همین مسأله بود که نماینده دولت هم گفت که برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۵۰ همت اعتبار تخصیص خواهد یافت و در واقع به دغدغه ها در این بخش پاسخ داده شده است.

انتخابات پیش روست؛زمان مجلس برای بررسی بودجه محدود شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: رد کلیات لایحه بودجه تبعاتی را به همراه دارد که از جمله آن می توان به محدودتر شدن زمان برای رسیدگی به بودجه در مجلس اشاره کرد.محدود شدن زمان بررسی بودجه کار را به سمت تصویب بودجه چند دوازدهم هدایت خواهد کرد و تصویب بودجه چند دوازدهم بر اساس قانون بودجه سال قبل به این معنا است که در یک فصل از سال روند توسعه و پیشرفت کشور متوقف و مانع بر سر راه آن ایجاد شود.

راستینه خاطرنشان کرد: علاوه بر این ما انتخابات مجلس دوازدهم را نیز در پیش داریم و همین مسأله زمان رسیدگی به بودجه را محدودتر خواهد کرد و باعث خواهد شد تا کار بررسی و تصویب بودجه با دقت کمتری انجام شود و ما در نتیجه آن شاهد بروز اشتباهات در روند کار تصویب بودجه خواهیم بود.

مجلس با رد لایحه بودجه، دولت را به سمت درآمدهای غیرواقعی هدایت می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت تلاش کرده تا منابع واقعی و قابل تحقق برای بودجه در نظر بگیرد و مخالفت با کلیات لایحه بودجه دولت را برای افزایش سقف اعتبارات به سمت افزایش منابع درآمدی با تعیین درآمدهای غیر واقعی هدایت خواهد کرد که نتیجه آن افزایش کسری بودجه خواهد بود.