1

امیرعبداللهیان: در ۶ هفته گذشته پیام‌هایی را از آمریکا از طریق سفارت سوئیس دریافت کرده‌ایم

به گزارش صدای تجارت، وزیر امور خارجه در مصاحبه با الجزیره در خصوص آتش بس موقت در غزه گفت: این آتش بس موقت باید تبدیل به یک آتش بس دائم شود، در غیر این صورت منطقه با شرایط جدیدی مواجه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه الجزیره در خصوص نقش ایران در ایجاد آتش بس موقت در غزه گفت: در سطح دیپلماسی سران، رئیس جمهور کشورم از آغاز این بحران تلاش جدی را شروع کردند تا از طرق سیاسی و بین المللی مانع کشتار و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و کرانه باختری شوند. رئیس جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با سران تعدادی از کشورهای اسلامی ابتکارات مهمی را مطرح کردند؛ ایده برگزاری نشست سازمان همکاری‌ اسلامی در سطح سران، برگزاری نشست سران بریکس، تماس‌ها، گفت و گوها و حتی انجام سفرهایی برای متوقف کردن جنایات جنگی در دستور کار رئیس جمهور کشورمان قرار داشت.

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

پرسش: جناب وزیر، دیدگاه شما نسبت به آتش بس موقتی که به اجرا درآمده است، چیست؟

امیرعبداللهیان: قبل از هر چیز مایلم به همه بینندگان شبکه الجزیره عرض سلام داشته باشم و همچنین از همه دست‌اندرکاران شبکه الجزیره که در حدود 6 هفته گذشته مظلومیت و ایستادگی مردم غزه و کرانه باختری را برای اطلاع جهانیان به تصویر کشیدند، یک تشکر ویژه داشته باشم . در عین حال با همه بازماندگان خبرنگارانی که در این مدت به دست جنایتکاران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، ابراز همدردی و ادای احترام می‌کنم. خبرنگارانی که تنها رسالت خود را انجام می‌دادند و به شکلی کاملاً غیرانسانی توسط رژیم اسراییل به شهادت رسیدند.

ما خرسندیم که شاهد توقف موقت جنایات جنگی صهیونیست‌ها و نسل کشی آنها علیه مردم فلسطین هستیم. امیدواریم که این امر شروعی برای استمرار آتش بس و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باشد.