به گزارش صدای تجارت از مهر، داده‌های رسمی امروز سه‌شنبه نشان داد که واردات نفت خام چین از روسیه در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت روسیه، شامل عرضه‌هایی که از خط لوله سیبری شرقی-اقیانوس آرام پمپ می‌شود و محموله‌های دریایی از بنادر روسیه در اروپا و خاور دور، در مجموع ۸.۳۴۲ میلیون تن بوده است.

واردات اوت، معادل ۱.۹۶ میلیون بشکه در روز، اندکی کمتر از سطح رکورد ماه می که حدود ۲ میلیون بشکه در روز است، بود.

واردات از روسیه افزایش یافت زیرا پالایشگاه‌های مستقل چینی خرید کالاهای روسی با تخفیف را افزایش دادند که از محموله‌های رقیب از غرب آفریقا و برزیل پیشی گرفت.

با این حال، واردات از عربستان سعودی در ماه گذشته افزایش یافت و به ۸.۴۷۵ میلیون تن یا ۱.۹۹ میلیون بشکه در روز رسید که افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

عربستان سعودی همچنین با ارسال ۵۸.۳۱ میلیون تن نفت در دوره ژانویه تا آگوست، در مقایسه با ۵۵.۷۹ میلیون تن از روسیه که ۷.۳ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، بزرگترین تأمین کننده سالانه چین باقی مانده است.

واردات نفت خام چین در ماه اوت نسبت به سال قبل ۹.۴ درصد کاهش یافت، زیرا اختلال در پالایشگاه‌های دولتی و کاهش فعالیت در پالایشگاه‌های مستقل به دلیل حاشیه سود ضعیف، خرید را محدود کرد.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

,
نوشتهٔ پیشین
شاخص بورس کاهش یافت
نوشتهٔ بعدی
صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست