1

قیمت نفت برنت ۱.۰۲ درصد کاهش یافت

به گزارش صدای تجارت، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد رئیس موساد پس از دیدار اولیه با میانجی‌هایی که در تلاش برای دستیابی به آتش بس در غزه و توافق آزادی گروگان بودند، از دوحه بازگشته است و مذاکرات هفته آینده از سر گرفته می‌شود. دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد اختلافات بین دو طرف باقی است.

جان کیلداف، از شرکای شرکت «اگین کپیتال» در این باره گفت: بدیهی است که پیشرفت در مذاکرات، به آرام شدن اوضاع کمک می‌کند. تسهیل مناقشه خاورمیانه، خطر عرضه نفت  از منطقه را کاهش می‌دهد و بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

وست تگزاس اینترمدیت، روز پنج شنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال در آمریکا، قیمت نهایی نداشت اما قیمت‌ها هفته گذشته تحت تاثیر انتظارات برای رشد قوی تقاضای تابستانی برای نفت در آمریکا، صعودی بودند.

تیم اسنایدر، اقتصاددان ماتادور اکونومیکس در یادداشتی در روز جمعه گفت: چند روز گذشته از نظر تقاضا، پیک فصل رانندگی بود و قیمت‌ها همچنان روند صعودی داشتند. این وضعیت به دلیل تقاضای قوی‌تر مصرف کننده و تاثیر توفان گرمسیری بریل بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه کاهش بزرگترین از حد انتظار ۱۲.۲ میلیون بشکه ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را گزارش کرد که بسیار بیشتر از کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای پیش بینی شده توسط تحلیلگران بود.

توفان گرمسیری بریل که در مسیر خود در کارائیب، ۱۱ کشته برجای گذاشت و خطوط برق و ساختمان‌ها را در جزایر متعدد کارائیب تخریب کرد، وارد مکزیک شد.

انتظار نمی‌رود فعالیت سکوهای نفتی بزرگ در مکزیک بر اثر این توفان، مختل شود اما پروژه‌های نفت در آبهای آمریکا به سمت شمال، در صورت ادامه مسیر فعلی توفان، ممکن است با اختلال فعالیت روبرو شوند.

در این بین، احتمال کاهش نرخ‌های بهره نزدیک شده است و انتظارات برای افزایش تقاضا برای نفت را برانگیخته است.

رشد مشاغل آمریکا در ژوئن آهسته شد اما نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد رشد کرد که بالاترین میزان در دو سال و نیم گذشته بود و رشد ملایم دستمزد، به ضعیف شدن بازار کار اشاره داشت و ممکن است به کاهش نرخ بهره در نشست ژوئیه فدرال رزرو منتهی شود.

در این بین، آرامکوی سعودی قیمت فروش هر بشکه نفت «عرب لایت» به آسیا در ماه اوت را کاهش داد و یک دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص قیمت نفت عمان/دوبی تعیین کرد. کاهش قیمت به آسیا که مقصد حدود ۸۰ درصد از صادرات نفت عربستان سعودی است، منعکس کننده فشار متوجه تولیدکنندگان اوپک در برابر رشد بی‌وقفه عرضه غیراوپک و موانع پیش روی اقتصاد جهانی است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک سوئیسی «یو بی اس» با اشاره به کاهش تولید اوپک پلاس و پیش بینی کاهش ذخایر نفت، انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه جاری، به ۹۰ دلار برسد.