1

عدم ارتباط دوسویه بین مدیر عامل و روابط عمومی مشکل ساز است

به گزارش صدای تجارت به نقل از پی آر مدیا،  وی ضمن اشاره به مشکلات کلی روابط عمومی ها در ایران بیان کرد:کمبود  افراد متخصص و تحصیل کرده (در رشته های مرتبط  علمی روابط عمومی) یکی از مسائل چالش برانگیز در در حوزه روابط عمومی ها در ایران است . نتیجه این امر این است که، به طور کلی نیرو متخصص که آشنا با ابزار های  سمعی ، بصری و حوزه خبر تشریفات باشد بسیار کم هستند و روابط عمومی ها معمولا درگیر کارهای عادی و روزمره سازمانها می باشند.

او ادامه داد:نبود ارتباط دو سویه بین مدیریت سازمان و مدیر روابط عمومی از دیگر موردهایی است که روند کاری روابط عمومی ها را دچار خلل و کاستی می کند ؛جایگاه روابط عمومی در ایران به این شکل است که تنها در صورت تایید مدیر کل،حرف روابط عمومی خریدار پیدا میکند ، به بیان دیگر در سازمان ، هیچ یک از ارکان ها بجز ،مدیریت  نقش حمایتی از روابط عمومی ندارند .

احمدی تاکید کرد: توسعه، استراتژی اصلی هر سازمان است و طی این مسیر روابط عمومی نقش بسزایی ایفا میکند.روابط عمومی با تبلیغات گسترده و برنامه ریزی شده میتواند دنیایی را ترغیب کند که محصول شمارا خریداری کنند.و نکته مهم این است که روابط عمومی ها برای اجرای برنامه هایشان نیازمند بودجه هستند و کمبود منابع مالی اندک سبب بوجود آمدن یکی دیگر از چالش های آنان می شود.

صاحب امتیار و مدیر مسئول صدای تجارت به عدم وجود روابط عمومی الکترونیک در ایران اشاره کرد و ادامه داد:با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی هستیم اما هنوز بستر پویایی روابط عمومی الکترونیک در ایران مهیا نشده است و به نوعی ما از روابط عمومی سنتی عبور نکرده ایم.