1

رشد فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی

به گزارش صدای تجارت، شاخص مدیران خرید برای تولیدکنندگان در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ژوئن از ۵۱.۶ در ماه می، بر اساس تعدیل فصلی، به ۵۲ افزایش یافت. این بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۲ بود و برای دومین ماه متوالی بالای ۵۰ علامت که انبساط را از انقباض جدا می‌کند، باقی ماند.

جو هیز، اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence گفت یک ماه قوی دیگر از داده‌ها شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که فعالیت صنعتی و تجارت جهانی در حال افزایش است.

تولیدات و سفارشات کره جنوبی که به دلیل ادغام آن در زنجیره تامین کالاهای واسطه ای کلیدی مانند باتری‌ها و نیمه‌هادی‌ها به عنوان زنگ خطری برای صادرات در نظر گرفته می‌شود، اغلب سیگنال‌های اصلی را برای روندهای گسترده‌تر ارائه می دهند.

طبق شاخص‌های فرعی، سفارش‌های جدید با سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۲ به دلیل تقاضای قوی‌تر هم در داخل و هم در خارج از کشور افزایش یافتند و سفارش‌های خارج از کشور بیشترین افزایش را در پنج ماه گذشته داشتند. کشورهای آسیایی از جمله چین، ویتنام و ژاپن و همچنین مناطق دیگری مانند آمریکای شمالی و اروپا در این نظرسنجی به عنوان بازارهایی که رشد فروش را به همراه داشتند ذکر شد.

وزیر دارایی این کشور هفته گذشته گفت صادرات کره جنوبی که از اکتبر به دلیل تقاضا برای تراشه‌های کامپیوتری و از سوی ایالات‌متحده در حال رشد بوده است، در حال بهبود به سمت سطوح بی سابقه‌ای است.

تولید برای سومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافت اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل بود. ذخایر کالاهای نهایی تقریباً در سه سال اخیر به بیشترین میزان کاهش یافته است و حجم کار به بیشترین میزان در تقریباً دو سال گذشته افزایش یافته است که نشان می‌دهد ظرفیت کارخانه تا حدودی در میان تقاضای رو به رشد افزایش یافته است.

در همین حال، تورم در قیمت نهاده‌ها به سریع‌ترین نرخ در هشت ماه گذشته رسید و شرکت‌ها این افزایش را ناشی از تغییرات نامطلوب نرخ ارز و افزایش قیمت مواد خام به‌ویژه فلزات دانستند.

بر اساس گزارش رویترز، خوش‌بینی تولیدکنندگان برای سال پیش‌رو به ضعیف‌ترین میزان در ۶ ماه گذشته رسید، زیرا نگرانی‌ها در مورد اینکه شرایط بازار داخلی می‌تواند با وجود پیش‌بینی‌های فروش مثبت مانع از تولید کارخانه شود، افزایش یافت.