1

وزیر نفت:
تولید نفت خام در پایان مرداد به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌رسد

به گزارش صدای تجارت، جواد اوجی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل با یادآوری اینکه در ماه‌های اول دولت سیزدهم شاهد حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت بودیم، اظهار داشت: چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت رسانی در کشور داریم که همه این‌ها در یک مدتی از کار افتاد و به لطف الهی و با تلاش مردم و همه ارکان صنعت نفت، خوشبختانه نگذاشتیم رخ دهد..

وی با اعلام اینکه تولید نفت خام در کشور روزانه به ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه رسیده است، اظهار داشت: این میزان در پایان مرداد به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.

وزیر نفت یکی از موفقیت های دولت را اجرای طرح های نیمه تمام در زمینه پتروشیمی و تولید نفت و گاز دانست و گفت: عدم ناترازی گاز در زمستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز بود اما نگذاشتیم در بخش خانگی قطعی گاز صورت بگیرد و در عین حال امنیت انرژی صنایع نیز تامین شد.

اوجی گفت: ۱۰۰ درصد تعهدات بودجه ای وزارت نفت در تامین درآمد ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ تحقق یافت و در ۱۴۰۱ هم فروش نفت هم میعانات بیش از ۹۴ درصد و در تبصره ۱۴ هم بیش از ۸۵ تا ۸۷ درصد بوده است.

تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی کاری بی‌نظیر بود

اوجی تصریح کرد: فاز ۱۱ در نقطه صفر مرزی، میدان مشترک پارس جنوبی ایران و قطر قرار گرفته است و تا یک مدتی هیچ کار اجرایی انجام نمی‌شد در نهایت با یک کار خلاقانه‌ای که انجام شد، فاز ۱۱ سه سال زودتر بهره برداری شد.