یادداشت اختصاصی صدای تجارت

در این یادداشت می خواهم موادی را نام ببرم که ممکن است در تصورات شما برای پوست بسیار مفید باشد اما در حقیقت اینطور نیست. همراه من باشید تا این مواد را بهتر بشناسیم.

لیمو

۱.  لیمو، ماده ای فوق العاده برای نوشیدن و خوردن. قطره ای از این ماده در آب به خصوص آب گرم به عنوان نوشیدنی صبح فوق العاده خواهد بود. اما لیمو هیچ شگفتی برای پوست شما ندارد. خیلی از افراد می گویند لیمو از دل طبیعت است و مسلما برای پوست مفید است اما اینگونه نیست. طبیعت همان شیمی و فیزیک مواد هستند و برای درک مفید بودن لیمو باید به شیمی و فیزیک آن عمیق تر نگاه کنیم. لیمو حاوی سیتریک اسید است که به لیمو PH برابر با 2 می دهد. PH برای پوست ما در حدود 4 تا 4.5 است. البته کمی اسیدی تر مشکلی ایجاد نمی کند و برای لایه برداری پوست لازم است اما سیتریک اسید موجود در لیمو آن را به شدت اسیدی و پوست را در برابر نور به شدت حساس می کند. زمانی که شما از سرم های حاوی آلفا هیدروکسی اسید استفاده می کنید و در آن سیتریک اسید وجود دارد، با درصد مناسب و دقیق فرموله شده و به پوست هیچ آسیبی نخواهد رساند. اما من به شما قول می دهم اگر مصرف لیمو بر روی پوست را متوقف نکنید، پوستتان مهمان لک های تیره بسیاری خواهد شد.

رابینگ الکل

۲. معمولا در ترکیبات تونرها و یا آسترینجنت ها که برای تمیز کردن صورت استفاده می شوند، رابینگ الکل وجود دارد و پس از استفاده به شما حس تمیزی فوق العاده می دهد. اما آیا عملکرد این ماده هم همانند حس خوبی که ایجاد می کند، است؟

مسلما خیر. چه بلایی بر سر پوست ما خواهد آمد اگر تمام چربی های سطح پوست را پاک کنیم؟ افرادی که پوست چربی دارند و از مشکل آکنه رنج می برند معمولا دارای چربی بیشتری در سطح پوستشان هستند و احساس می کنند با استفاده از تونرها و یا آسترینجنت های حاوی الکل از شر این چربی های اضافه خلاص خواهند شد. اما زمانی که شما تمام چربی ها را حذف می کنید پوست شما احساس کمبود چربی می کند و همین باعث می شود برای جبران این کمبود مقدار بیشتری چربی تولید کند. دقت کنید که در داخل این چرخه قرار نگیرید که با داشتن پوست چرب از محصولات دارای رابینگ الکل استفاده کنید و تولید چربی بیشتری را به پوست خود تحمیل کنید. مخصوصا افرادی که پوست چرب دارند از مصرف تونرها و استرینجنت های حاوی الکل به شدت دوری کنند.

مرطوب کننده بدن

۳. این دسته از محصولات برای پوست بدن شما فوق العاده است ولی برای پوست صورت اصلا مناسب نیست. این مرطوب کننده ها همانند وازلین می توانند منافذ شما را مسدود کنند و باعث ایجاد آکنه شوند. شما یک ظرف بزرگ مرطوب کننده ی بدن با قیمت بسیار ارزان تهیه می کنید که معمولا حاوی مواد خیلی ارزشمندی نیست. پس فقط از این محصول برای پوست بدن استفاده کنید و برای صورت مرطوب کننده ی مخصوص و حرفه ای پوست را تهیه کنید.

وازلین

۴. ممکن است مادربزرگ و یا مادر شما از وازلین در کودکی بر روی پوست صورتتان و یا لب هایتان استفاده کرده باشد. برای مدت های طولانی این ماده به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شد. وازلین از مشتقات نفت است و نفت از کیلومترها زیر زمین به دست می آید و واقعا مناسب پوست نیست. این ماده فوق العاده اکلاسیو و یا مسدود کننده است و اگر شما کوچکترین سابقه ای در آکنه داشته باشید به سرعت پوست شما را تحریک می کند. پیشنهاد من دوری کامل وازلین حتی برای پوست بدن است و به جای آن می توانید از مرطوب کننده های طبیعی که از موم بیزواکس و یا موم زنبور عسل به دست می آید، استفاده کنید.

صابون جامد

۵. در انتهای لیست من صابون جامد قرار دارد. من هم مانند شما در گذشته بارها از صابون جامد برای تمیز کردن صورت استفاده کرده ام که استفاده از آن یکی از بدترین کارهایی است که می توان با پوست کرد. زیرا صابون برای پوست شما بسیار خشن است و معمولا حاوی سدیم لوریل سولفات است. این همان ماده ای است که به صابون کمک می کند قدرت کف کنندگی داشته باشد و چون ما به محصولاتی که کف می کنند حس خوبی داریم و به ما احساس تمیز شدن واقعی می دهند اصلا به این میزان خشکی که به پوست ما می دهند توجهی نمی کنیم. از صابون های جامد برای بدن استفاده کنید ولی از صورتتان دور نگه دارید.

image_pdfimage_print

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
وزیر امور خارجه: ما و سه کشور اروپایی به توافق رسیده‌ایم
نوشتهٔ بعدی
احراز هویت و افتتاح حساب آنلاین با اپلیکیشن ” TOBANK ” و تحویل رایگان کارت بانکی در آدرس انتخابی مشتری در سراسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب مشابه

فهرست